Förvirring

Vad som förrgår var en superskön vårdag har blivit ett vinterparadis.
Igår öppnade sig himmeln och ut hoppade några miljoner snöflingor.
Igår töade lite undan och resten som låg kvar har blivit is.

Lite förvirrad blir man allt - av allt som händer just nu förresten.
Kanske beror förvirringen av en extrem ovilja att acceptera vissa ofrånkomliga sanningar?

Har precis hittat elva klipp på youtube från en intervju med Paulo Coelho.
Vet du inte vem han är har du läst min blogg för dåligt.
Jag tänker inte sluta tjata om honom (om man nu kan kalla det tjata när det är något viktigt och livsberikande man ska dela med sig av, tjata är så negativt laddat) förrän hela världen är medveten om hans existens.


Jag har funderat på om min otroliga tollerans för saker och ting (och allt därimellan) beror på min rädsla eller ovilja för att skapa mig en upfattning, ta en egen ståndpunkt. Men det är ju bara tankar och funderingar som allt annat.

Idag har jag varit mobbad av min lumparpolare.
Folk brukar inte hoppa på och trakassera mig, men det har tydligen ändrats...

De började i morse med att konstatera att jag var en "korkad filosof".
Alltså en person som tänker skitmycket på saker och ting men som bara tänker på onödiga grejor.
Jag bockar och bugar.

Sen tycker de tydligen att jag är mer homosexuell av mig än den killen vi har i plutonen som är bög, tack igen.

Till sist tycker de att jag har en look-alike i en annan pluton, p g a håret. Jag hoppas det är därför... han är inte grann.

Så i nuläget är jag mobbad, frusen, bög och ensam...


Pizza om 30 min drygt - alla skulle tydligen ha pizza - it turned out to be a great pizzaparty.


Ut imorgon kanske... får se, skulle vara riktigt skönt.


Stop and stare
I think I'm moving but I go nowhere

Kommentarer
Postat av: Therese

"Sen tycker de tydligen att jag är mer homosexuell av mig än den killen vi har i plutonen som är bög, tack igen." - precis vad jag har sagt hela tiden ;) nej, skojar bara. men one republic är bra :)

2008-03-18 @ 23:25:44
Postat av: AD

haha Jensen måste bara säga att du är vår lilla hackkyckling. du kan ju inte hjälpa att du måste träna tills du dör och sen vila lite osv.

2008-03-20 @ 23:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback