"Tänker jag inte på kärlek är jag ingenting"

Citatet är ju absurt, på alla sätt.
Dock kan jag känna just sådär.
Citatet finns i en av Paulo Coelhos böcker.
Är man helt tagen av en författare som man ser upp till som mycket som man möjligtvis kan se upp till en författare är det svårt att få andra att verkligen ta en bok av honom och ge det en chans.

Men gör det, ge det en chans.

Alkemisten slog han riktigt igenom med.
Elva minuter eller "Djävulen och fröken prym" är också två bra böcker.


På tal om religion i förra inlägget.
Satanism menar ju på det att:
Förtjänar man straff för de saker man gjort under sitt liv får man straffet i det här livet.
Men att livet fungerar så att man varje gång för sota för saker man gjort - det är lite naivt och framförallt inte logiskt.
Vissa sotar, vissa inte. Vissa måste sota fastän de inte gjort något. Komplext och orättvist.


Ibland är de ju en tolkningsfråga. Någon tittar kanske just nu ogillande ut på det sinnessjuga skånevädret och tänker
"Vad har jag gjort för att det ska vara så jävla varmt". Dåligt exempel.. but you''ve got it...

Kommentarer
Postat av: banni

Jag har läst ut djävulen och fröken prym nu. jag tyckte om den. vill gärna läsa de andra. lovar att inte skriva om fästingar igen. de är ju så äckliga.



Pusselipuss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback