Speed of light

Hej! (väldigt formellt att hälsa på de som läser bloggen)

Har ni sett den här reklamen där de säger något i stil med:

"Det finns ingen som skulle sälja sand i Sahara, på samma sätt skulle ingen få idén att sälja is till eskimåer.
Samtidigt finns det väl ingen som skulle få för sig att sälja flaskvatten i Sverige, som har bland det bästa vattnet i världen."

vatten

Visst är det sjukt? Att vi i Sverige verkligen går omkring och köper flaskvatten när vi har så bra vatten.
Nu lät kanske lite som att vi planlöst gick omkring på dagarna och köpte flaskvatten... de var givetvis inte så jag menade.
Det jag menade, eller det jag ville ha fram var budskapet, uppmaningen, att inte köpa flaskvatten utan faktiskt orka ta en tom pet-flaska, fylla den och ta den med sig ut i sommarsolen om man nu vet med sig att man kommer bli törstig.
Inte sagt att alla blir extra törstiga bara för att det är sommar, men det vore logiskt.


Idag vet jag inte vad som händer. Någon form av träning iaf. Blir inte springa förrän imorgon.
Simma i havet skulle både vara skönt och atletiskt korrekt enligt vädergudarna som vill känna att de gett oss rätt väder.

Frukost folks!
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Fredric

"Simma i havet skulle både vara skönt och atletiskt korrekt enligt vädergudarna som vill känna att de gett oss rätt väder."



Haha vilken mening :)

2008-07-14 @ 21:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback