Kanske vore det önskvärt

Naturligtvis är det mycket som vore önskvärt.
Att mitt knä kunde bli helt typ - nu!
Men var så sak har sin tid, även det.

Då var det alltså lite storm ute, inte helt fel med lite omväxling, vilket är just vad det är.

Hörde ni de giriga bergsklättrarna som dog när de skulle bestiga K2 nyligen?
Vädret var fint så folk pinnade på och nådde toppen. YES!
Fast klockan var åtta när de kom fram och just det: "Vi måste ta oss ner".
Så folk dog av diverse anledningar, kyla  t ex? syrebrist?
Man ska vara girig, det är bara nyttigt för oss, men i vissa tällfällen kanske man ska tänka ett steg längre.
Fast om det var livsmålet för vissa att bestiga K2 så var det ju inte så farligt att dö där på toppen.
Det kasnke till och med var önskvärt av någon av dom personerna som dog där uppe?
Man måste ju vara objektiv och inte bara generellt anta att alla människor vill leva i 100 år.

Strandsatt på toppen - i två dygn

Nu ska helikoptrar försöka rädda italienaren Marco Confortola Efter lavinolyckan i helgen är han fast på - 8 000 meters höjd.


Direkt taget från aftonbladet.
Men vad tänker man då där på 8000 meters höjd?
Antagligen inte på sex, inte på vilket sorts snacks som skulle vara godast heller.
Fast vem vet hur en jordnöt smakar på 8000 meters höjd?
Jag tror han tänker på kärlek.
Kärlek till livet och allt som kan ingå i det.


Det skulle vara önskvärt om alla kunde få bli älskade och det kan vi ju.

Kommentarer
Postat av: Matilda

sista delen ikväll av "VÄGEN MOT OS", jag ska se! :D ska du?! :D



enligt mig är det ett måste! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback