It's all said and done

Lite ont i halsen, känns som att parisresan är lite hotad...
kanske bara min vanliga noja. vem vet.


Nu till kvällens påstående.

Ingen är osjälvisk. En osjälvisk är i teorin omöjlig.
Allt du gör gör du för dig själv.
Ett liv kan inte bara levas för andra.

Det var några påståenden, men vi håller oss till den första.
Ingen är osjälvisk.
Det finns inget som en osjälvisk handling.
Bara för att vi inte tjänar på en godhjärtad handling fysiskt så betyder inte det att vi gör det psykiskt - för det gör vi.
Donationer av pengar, organ, komplimanger - allt för att vi ska känna oss nöjda med oss själva osv.
En tanke bara...


Jag är realist.
Du är optimist som tror att jag är pessimist.
Tönt.

Naiv och arrogant är två karaktärsdrag som kan verka störiga, barnsliga och ohållbara.
Men det de är rätt sköna. I like.


Godnatt ni sovande människor.
Det finns för få vakna i vår tid.
Ska drömma om dig nu Platon - oo var äro du min grekiske förebild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback