För jag har bestämt mig

Så då sitter man här mina vänner, ovänner och er som jag inte hunnit träffa än.

"Det finns ingen olycklig kärlek, det är bara alla idioter som inte vill ha en som gör en olycklig".
Ett klockrent och fint budskap av min bästa kompis  Emil Jensen (fast han vet inte att vi är bästisar, men jag ska säga det till honom så fort jag fått träffa honom).

Om han skulle varit homosexuell och jag varit homosexuell så skulle vi gift oss... men nu är vi inte det...

Jag behöver verkligen skriva lite med er.. och det är ju därför jag skriver om precis allting utom det jag vill skriva om... vilket är helt motsägelsefullt.. vilket jag också är - i mig själv.

Jag gör allt för att jag ska må bra.. försöka hitta det .. mig.. i min världsrymd.. men jag är väldigt liten där i min världsrymd.. och jag vill inte inte hitta mig på ett sätt.. förstår ni?
"JA! DET GÖR VI", svarar ni. Och visst säger ni så.. för ni vill ju vara snälla... men ni kan inte förstå mig.. för det är ju bara jag som vet vad jag tänker. Det är ju bara jag som vet hur mycket jag älskar just dig eller hur mycket jag hatar honom där borta, eller hur mycket jag skulle kunna tycka om honom om han var annerlunda.. men han är ju som han är.. vi är som vi är. Och är vi inte som vi är.. vem är vi då.. och framförallt.. vem är vi med varann. Är vi inte vi så finns där ju inget oss.. i en objektiv mening vill säga.

Ni vet ibland när ni har ett mål.. så gör ni allt som står i er makt för att försöka nå det målet. Men hur ni än gör så blir det fel... och ni förstår ingentiing.. hur kan det vara så?

Förutom att allt för det mesta blir skit så är ju livet underbart.. och vad skulle vi vara utan det?

Som ni ser är det bara massa frågor.. precis som livet... massa frågor utan svar.

Tack för jag fick prata med er, men ett speciellt tack vill jag ge till mig själv.
TAck Björn för du låter mig vara människa!

If I could turn back the hands of time


för jag har bestämt mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback