Egoism

Någon sa en gång att allt  du gör för andra gör du egentligen för dig själv.
Ni som tvivlar på denna påstående... tänk igen...
Sen så är vi givetvis mer eller mindre egoistiska.. såklart.

Jag gillar symbolik... fråga mig inte varför.
Men symboliken är bra... med hjälp av den kan man få den mest korkade människa att förstå något den aldrig skulle förstått annars. 


En symbolik som inte är så värst långsökt.. och när jag tänker efter är riktigt dålig, är att dans och raggning är precis samma sak. Det är mannen som ska föra och tjejen bara hänga med. Raggning likaså. Såklart händer det att tjejen ibland leder med precis som hon ibland raggar, men att killen gör det är ju mycket mer vanligt. Vafan vill han komma fram till tänker ni?
Nja.. inte mycket.. tänkte bara på det att killar är ju rätt enkelt skapta i huvet.. ni tjejer behöver ju (oftast) inte göra speciellt mycket för att få kontakt med en kille och få in honom i sänghalmen.
Tjejen är dock mycket svårare - ni tjejer kanske vickar på huvudet - men ni killar vet att jag har rätt och tjejer.. kom igen. Hur tjejer ska tackla oss killar för att nå en TOUCHDOWN är lätt.
Men killar har en liten annan väg att gå.
Taktiken killen måste lära sig  TO SCORE är mycket mer komplicerad.
Men givetvis går den att lära sig...

Alla killar och tjejer är intresserade av att få ner en köttrstrumpa i köttkvarnen (tack stefan för den symboliken) såklart....

Problemet är att ni tjejer vill inte vill vara vem som helst, vi killar ska vilja knulla skiten ur er för att just NI är så hemskt speciella. Att killen vill känna sig speciell ? - mjaenjae.. tror inte det va...

Killen kan nog tänja gränserna mer i uttrycket  "Jag kan inte ta vem som helst" än tjejerna kan.

Vi killar ska förtjäna tjejen och tjejen tycker att vi ska visa oss värdiga (usel formulering jag vet)

Vart vill jag komma?
Det är såhär av två anledningar:
För det första är vi skapta såhär.. så det blir såhär naturligt - Killarnas språk är i det stora hela fysiskt medan tjejernas är psykiskt.
För det andra så är det här vi killar faller... vi pallar inte lära oss tjejernas språk helt enkelt.. och det är därför vi bölar om att tjejer är så svåra.

"Män är från mars och kvinnor är från venus" finns där en bok som heter... preicis sådär. Två olika språk.
Sen att tjejernas språk är grekiska och killarnas språk engelska..ja.. vem sa att livet skulle vara rättvist.

I fråga om att både tjejer och killar går ut en kväll för att finna ett pök och letar efter samma sak men har det olika svårt.. är helt absurt.. det som är absurt är att vi killar kan ju spela.. vilket de riktiga alfahanarna gör... andelen killar som går ut på helgen för att träffa någon att prata med.. eh.. inte så stor va?

Lönlöst att sitta och analysera något sånt här självklart.. mene.. ja.. vi killar bölar för mycket över det.. mest det jag ville ha fram... typ




Sportlovet slut - Jahapp. Mycket snö - jahapp. Massa Jobb framför mig vilket betyder cash- jahapp.

Likgiltig för livet i allmänhet?  jamen afan...



Jag vill ha kärlek - GE MIG kärlek för i helvete!!
Kärlek... inte kärlek som i sex.. utan kärlek som i kärlek...




Jag visste det säkert, jag visste att mörkret förvandlar det till vad det vill.
Stormarna vänder mig ut och in.. och det gör mig så hänsynslös mot alla runtomkring.. det gör mig så hänsynslös... men det gör mig ingenting. För jag är ond igen, ond igen.. om jag någonsin varit god

Kommentarer
Postat av: Anonym

min lilla bjorn. köttstrumpor och sånt, fy fan så nasty det låter ;P men jag håller med dig! deluxe!

Postat av: Alice

Du är en liten härmis...jag ahde samma design innan jag ändradeo m helt:P

Du btw skriv oftare det är trevligare då:P

PUSS!

2007-02-28 @ 10:03:46
URL: http://alicealice.blogg.se
Postat av: matilda

bra skrivet!

2008-07-14 @ 16:00:46
URL: http://enidrottandeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback