Ibland

Det händer att man vid olika tillfällen i livet måste acceptera vissa ofrånkomliga sanningar.
Givetvis är det inte säkert att allt blir bra bara för att man accepterar... sällan blir det så.
Ordet acceptans kommer mest på tal när man har svårt att tycka att någonting är okej.. så funkar det för mig iaf.

Dagens juklapp är en fin penna. Vi måste börja skriva mer, få ut det som vi behöver få ut, jätteviktigt!

Blev förövrig intervjuad lite i radio om riskdagens beslut att man från och med 1 januari 2007 ska börja införa slumpvisa drogtester på värnpliktiga. Gick bra tror jag, hope so...


En ledig vecka framför mig med början imorgon!



Ibland vill man göra uppror. Slå sönder allt runt okring dig, skada de som tycker om en och slå de som inte förtjänar det blodiga. En märklig och befriande känsla. Att vara människa utan mänskligt beteende.. eller människa med fullt männskligt beteende kanske? En frågeställning som på något sätt saknar mening.

"Gör vi något fel ber vi aldrig om ursäkt, vi skriver en bok"
Något sånt har Emil sagt och visst har han rätt. En författare skriver aldrig för andra, man skriver alltid för sig själv.
Så är det.


"Bibere humanum est, ergo bibamus" - Att dricka är mänskligt, låt oss därför dricka
Har inga invändingar...



Men dags favorit är:
 

"De omnibus dubitandum est"



Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback