Annandag jul

Man får aldrig stressa hjärtat.
Märker du att du gör det måste du släppa taget.
Du måste lägga  hjärtat det åt sidan och titta på
det med en objektiv syn utanför din kropp.

Frågan hur man vet att man älskar någon kommer alltid fram när man har stora diskussioner om kärlek.
För mig vet jag med säkerhet när jag pratar med personen i telefon och det bara är tystnad.. då orden på något sätt blir otillräckliga och man bara vill och känner vara nära personen man pratar med.

Jag hade ett samtal med Björn innan.
Vi ett tillfälle frågade jag honom:
"Allting är alltså som förut?"
Jag tittade lugnt på honom i hans oroliga ögon och sa:
"Nej - Allting har förändrats"

Jag förstod inte honom först, inte överhuvudtaget om jag ska vara ärlig.
Och om jag ska vara ärlig så förstår jag det fortfarande inte.
Men jag tror honom i alla fall, det måste jag.


Min dag var god, nu kan mörkret falla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback