Gifts and curses

Nu är jag här igen.
Jag borde kanske inte, men jag är här.
Jag kom underfund med att just ordet "lidande" kanske var ett illa valt ord att använda sig av när jag skrev min senaste blogg. Men samtidigt var ordet det mesta klockrena jag kunde hitta. Där fanns två sidor av det, precis som av allt annat.

En människas självbevarelsedrift säger rätt mycket om vem man är.
Det kanske inte är så många som förstår vad jag menar.. men jag ger mig inte på någon förklaring då jag är alltför trött och den förklaring som eventuellt skulle komma nu skulle nog bli outgrundlig.. även för mig själv, så jag låter helt enkelt bli.

Vi är som vi är för att vi var som vi var - ska sitta och skriva en två timmar lång uppsats om psykisk determinism imorgon på filosofin.. helt okej.


Där finns en viss skillnad mellan att känna sig ensam och att känna sig ensam.
bara för att man är ensam måste det inte betyda att man ensam och tvärtom.. lr .. något sånt i alla fall.


och när slutar vi leta efter oss själva?
Jag tror aldrig att vi slutar leta.. för det uppstår situationer hela livet då vi inte förstår val vi gör.
Vissa val förstår vi oandra sidan alltför väl.


No more could or would or should... nä det räcker nu.


I see your face with every punch I take

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback